Sunday, May 25, 2014

Murahnya Hati Orang Itu......

Assalamualaikum....
Tadi makan tengahari dikedai sebelah opis, masa nak membayar ada 2 orang student tunggu turn nak bayar jugak. Terus aku keluarkan RM50 dari walhal tadi RM10 dah ade dalam tangan, dengan niat nak belanja budak tu. Tapi tak jadi nk belanja sebab TOKEY kedai tu sendiri yg ambik RM2 je dari student tu (saya rasa sebab tokey tu dah perasan budak tu pegang RM2 dalam tangan). Walhal kalau ikut rege asal mesti lebih dari tu. Emm dalam hati patut la kedai ko laku sangat mesti sebab ko suke menderma.
Jadi saya nekad nak berjaya dalam bisnes shaklee ni. Saya nak bantu lebih ramai orang2 kat luar sana. Jom jadi macam TOKEY kedai tu.

                                          credit to: www.thegreenescholarship.com

3 comments:

  1. Ye, betul. Kena pemurah. Kita tolong je orang, pasti pintu rezeki utk kita terbuka luas. Sekurang-kurangnya, kalau kita dapat rasa hidup kita lapang tu pun dah bersyukur sgt.

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete